ORANGkuat

Thursday, April 7, 2011

pantang !

hye !
tiba tiba je i teringat balik pantang larang dari Arwah makngah i dulu .
auw ! dia sgtlah tegas dalam hal hal cenih .
tapi , bila dah dibesarkan dengan peraturan camtu , sampai sekarang taleh buang .
hee:)

kena penuhkan air kolah sebelum masuk tidur .
nanti rezeki kita pun sentiasa penuh ; katanya .
*sebelum tidur malam oke :)

anak dara taleh duduk bersila , kena bersimpuh .
dia kata tak elok . tak sopan .
*kesannya , i tak reti bersila sangat sampai besar . auw ! 
dalam kasar ada lembutnya uuu !! hahahha :)
dush ! gedik !!

maghrib je kena tutup tv , radio .
hee :) yang ni katanya hormat waktu solat . then , sapa yang ingkar kawan setan -.-'
; kata makngah .
*kalau jadi kawan setan , comfirm comfirm  masuk api neraka !

bila makan kena tutup mulut . 
oyeah ! sampai sekarang i dah biasa . bukan kontrol tp makngah kata bila makan bukak mulut , mesti ada bunyi 'cit,cit' . pengotor katanya .
*masih comel  sopan tau si gemuk nie :)

jangan tidur petang & waktu hujan lebat .
muka basai / basi nanti . then kalau waktu hujan pulak , taleh tidur sebab nanti kilat sambar .
; padahal nak suruh tgk pokok nyok / kelapa . takut timpa rumah -.-'
*oke yang ni i selalu bebai .


taleh minum air time tengah makan nasik .
nanti buta perut / benak hati makngah kata :)
*hahah . nasiblah kalau tergigit cabai !

hey sudahlah ! banyak sangat kot kalau nak terang satu satu .
memang rumitkan pantang / peraturan ni kan ?
tapi seriuslly , sebabkan semua ni lah , i lebih berdisiplin sekarang .
Alhamdulillah . even makngah dah tade :(
tengs makngah .
i miss u much .




6 comments:

jia said...

saya dah terbiasa dengan pantang yang last tu... sampai sekarang kalau makan memang tak minum air.. dah jadi kebiasaan kowt.. :)

Marquis Faizal said...

hehe banyak nye pantang =)

ieka K A M A L said...

jia ; hah!samalah , kalau nak minum rasa bersalah pulak :)

marquis ; tak senarai habis lg tau :)

amer hakemie said...

best ~

amer hakemie said...

best ~

ieka K A M A L said...

auw ! tengkiu amer :)