ORANGkuat

Monday, April 18, 2011

nak jadi macam ni !!

hye semua !!


cuba dengar lagu ni ?
sayu je kan ?? 
i nak jadi isteri yang solehah nanti boleh tak ?
auw !! gatal nya kau !

* bukan gatal , tapi i rasa itulah impian setiap wanita .
sama ada yang sudah atau belum bergelar isteri .

istilah isteri solehah bukanlah hanya taat dan setia pada si suami .
tapi juga pada seluruh kaum keluarganya .
di samping itu , taat lah pada Yang Esa .
kerana Dialah penentu yang paling arif .

Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik .
Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik .

tapi janganlah terkejut kalau ada juga perempuan/lelaki baik untuk perempuan/lelaki jahat .
itulah jodoh . seorang baik , dan seorang jahat .
ianya untuk dibimbing . untuk sama sama kearah kebaikkan .
nasihat kita dijadikan pakaian .
silap kita dia betulkan .
InsyaAllah .

sapa taknak kan ?
diciptakan yang terbaik untuk menemani hidup yang sementara ni .
i pun nak . i nakkan yang terbaik .
tapi itulah dinamakan nafsu manusia .
terimalah pasangan itu seadanya . buruk baiknya .
yang mana buruk kita betulkan , dan yang mana baik kita jadikan ikutan .

" Ya Allah ,
aku mohon kepadaMu ,
andai aku jatuh cinta ,
ciptakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMu .
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu .
Ya Muhaimin ,
andai aku jatuh hati ,
izinkanlah aku menyintai hati seseorang yang hatinya bertaut kepadaMu ,
agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta nafsu .
AMIN .. "

sama samalah kita berdoa kepadanya kawan kawan .
moga kita semua tidak tergelincir dari jalannya .


* kalau lagu ni i paling suka .
i pun nak jadi macam ni ,
' dia umpama , tongkat si buta , bila tiada satu kehilangan '
boleh tak ??


oke . bye !! -.-"

No comments: