ORANGkuat

Friday, December 31, 2010

happy new year !! ツ

hahah ! bru semalam tahun lain , then harini dah masuk tahun lain .
Cik Zulaikha Ahmad Kamal ,
awak dah 20tahun taw !
bukan lagi belas2 .
remember that !


* oke ,
bila semua orang sibuk cerita pasal azam tahun baru masing2 ,
aku pun nak jgk .
tapi kan ,
boleh tak azam tahun lepas yang tak terlaksana dipostponekan ke tahun ni ?
hahahhaha .


list ` AZAM TAHUN BARU  `


1. jadikan aku yang terbaik diantara yang terbaik .
    * dalam semua hal
       nak jadi umat , kawan , adik , bakal menantu , bakal isteri , semualah !
       nak yang terbaik !!
2. nak sambung study !
    mintak2 Politeknik Ungku Omar jugak !
3. nak sangat family aku sekarang jadi family yang dulu .
    berkumpul balik macam dulu-dulu ..
4. line clear in my relationship with In Mucuk's .
    * family dia juga !
5. abg cepatlah kawen !
    adik nak baby ..
6. tina , cepat2 dapat baby na ..
    Amin ..
   *usaha tangga kejayaan !
7. kalau tak dapat sambung study ,
    mintak2lah dapat SPA .
8. KURUS !!
    *azam tahun lepas  ツ
      ilah : mintak tips !
      aini : sama jugak kan ?
9. abg , abg lim , mucuk's , pakcik , makcik :
    datanglah hari konvo saya !
10. untuk abg ngan abg lim :
      adik nak jadi adik yang terbaik !
     *walau hakikat mmg dah pun ..


oke dah !
hahahah. amik korang !
sampai sepuluh terus ...
oke lastlly , selamat tahun baru .
semoga apa yang kita impikan tahun ni akan tercapai !
amin ..
tutup buku lama , buka buku baru .
andai salah silap saya menyinggung hati dan perasaan kalian ,
harap dimaafi .
*macam hari raya pulak .
oke lah , daaa ~

....

kenapa dengan kita sekarang ni ye ?
sikit2 gaduh . sikit2 bertengkar .
then masam muka .
awak . tolonglah jangan macam ni dah ..
saya merayu sangat2 awak .
saya terlalu sayangkan awak .
plis lah . baliklah kpd hafis yang dulu .
hafis yang caring tentang saya .
hafis yang takde nak marah2 .
hafis yang suka buat saya ketawa .
dan hafis yang ada waktu suka duka saya .
seriuslly awak , i miss you double much !
plis ...

Thursday, December 30, 2010

ouh si cantek !

seriusly , sukanya aku tengok orang pakai shawl cantek2 ..
paling suka lah tengok cik heliza ni .
heliza mana ? heliza af ..
tengok ni pic2 yang aku curik dari fb dia ..















                              hah . tengoklah . lawanya dia .. seriuslly , suka sgt2 tgok dia .
nak jadi macam dialah !
hahahahha

Wednesday, December 29, 2010

awak , awak ..

awak dah tak sayangkan saya ke ?

saya tak layak untuk awak kan ?

awak bosan dengan saya ye ?

saya bukan yang terbaik untuk awak ?

awak dah ada pengganti saya ? 

awak nak tinggalkan saya ?

    
  awak nak tahu tak ..
           sayang saya hanya untuk awak taw !
          seriuslly , tak ada yang lain !
  
     awak nak yahu tak ..
         awaklah yang terbaik yang pernah saya jumpa .
         memang kita jauh berbezakan ?
         saya selalu tumpang macam-macam dari awak .
         terima kasih dan halalkan semuanya ye awak .

     awak nak tahu tak ..
          saya rasa senang sangat bila dengan awak .
         terlalu gembira . masakan saya boleh bosan dengan awak kan ?

     ツ awak nak tahu tak ..
          awak yang sesempurna yang saya rasa .
         awak juga yang terbaik yang pernah saya jumpa .
         sekali lagi , terima kasih awak .

     ツ awak nak tahu tak ..
         walau datanglah lelaki lain ,
         yang sehensem farid kamil ,
         yang semacho fahrin ahmad ,
         yang secomel dafi af ,
         saya tetap mahukan awak .
         sebab awak adalah awak . tiada galang gantinya ..

    untuk terakhirnya ,
        saya takkan tinggalkan awak selagimana awak mahukan saya .
        sebab saya terlalu obses dengan awak .
        saya cintakan awak sepenuhnya !!

asal ni ?

seriusly , letih taw tak asyik macam ni ..
gaduh , gaduh then gaduh again .
tapi bila gaduh ja . direct saya yang salah .
awak ? suma betul je kan ?
marah then pujuk hati seniri balik .
macam tulah seterusnya .
awak dah tak sayangkan saya lagi ke ?



p/s : mention to Incik Hafis Tahjudin :(

Tuesday, December 28, 2010

si sweeto ツ


hah ? 
comel dok ?
anak sedara saya ..
sweet2 like maksyu dia kan ?
lalalal ~
si mirah ngn cik ica :)
i will miss u lah !
syg ketat2 mucuk2 maksu nie ..
jadi anak yg baik na ..

hari baru ツ

wee ~
tetiba rasa gedik2 nak snap pic cney .
gedik kan ?
ahaha . tapelah .
gedik pun gedik lah 
 hahahaha
oke. itu saja .
mulakan hari baru dgn senyuman :)

Monday, December 27, 2010

happy birthday ieka mucuk ツ

selamat hari jadi sygs  ツ
semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki .
diberikanNYA kesihatan yang baik .
jangan lupakan saya taw .
kita kan kembar !
lalala  ツ  apis & ieka .
semoga kalian bahagia hendaknya .

















apa yang special nya cik Ieka Zakaria nie ye ?
tah . dy slow je . tapi dia sgt bersungguh2 dalam sesuatu kerja .
slagi tak selsai , selagi tulah dia tak snang duduk .
syg dia taw . dia kawan terbaik .
pendengar yang setia taw .
so , sesapa yg ada prob bleh rujuk pd dia na :)

ka , skali lagi hpy birthday lalink :)
i miss u double much !

mak .

adik tak penah tulis entry pasal mak .
tapi bukan makna adik lupakan mak .
tak sesekali .
mak . walau hanya 5 tahun kita bersama ,
tapi sampai hari ni adik tetap ingat kenangan kita .
walau tak semua .
biasalah . budak kecik .
adik ingat lagi mak ajar adik mengaji .
adik ingat lagi muka mak tahan sakit waktu buang isi buruk tu .
mak slalu belikan adik roti . mak bawak adik pegi maktab .
mak taw tak , maktab mak dah jadi poli adik taw :'|
mak , adik penyebab mak kena sakit kan ?
adik taw mak tanggung sakit selama 5tahun .
waktu mak pegi umur adik 5tahun jgk .
kenapa mak pilih adik ?
adik bukan anak yang baik pun . jauh sekali anak solehah .
mak , kesian abang ngan abang lim .
sebab adik , diorang  hilang mak .
ampunkan adik abang2 . tapi adik tak taw .
kalau saat tu adik boleh bagitau , adik tak nak lahir kat dunia .
mak , pngorbanan mak terlalu besar buat adik .
trima kasih mak . adik syg mak sampai bila2 ..



p/s : adik rindu mak !

kenapa macam ni ?

knapa ye ?
skrg dah lain . kuat marah sesangat .
kalau saya merajuk pun awak dah tak kisah kan ?
awak tak nakkan saya dah ye ?
dah tak suka ? bnci ?
tapi knapa ye ?
kenapa saat saya dah terlalu sayang , cinta awak sepenuh hati ?
saat saya mula sayangkan keluarga awak .
saat abang2 saya sukakan awak ?
kenapa baru skarang ?
tapi tak pe lah .
kalau betul2 awak dah tak mahukan saya ,
terus terang lah .
insyaAllah . saya terima .
tolong ye awak ..
sya prlukan jawapan untuk semua persoalan diatas .
really need that !






p/s : saya rindukan awak yang dulu . seriusly .

Sunday, December 26, 2010

wayang

tengok wayang saja :)
movie : JANIN
lokasi : taiping sentral
komen : tajuk ngn jalan cita tak sesuai :|

Saturday, December 25, 2010

bangunlah !!

dah pukul berapa dah ni .
tk boleh bgun lg ka ?
adoi ..
jum lah kuar ..
nak nengok wayang .
nak mam eskem .
nak jenjalan .
bangunlah mucuk's !!


p/s ; if boleh , nak je jerit kuat2 tepi telinga dy ! bru padan !!

Thursday, December 23, 2010

aku mohon ..

Ya Allah ..
aku mohon padamu .
kau berilah aku peluang untuk kekalkan kebahagiaan yang aku kecapi sekarang.
aku cintakan dia .
aku sayangkan ibu bapanya .
aku gembira saat bersama keluarganya .
aku mohon untuk kekalkan keakraban kami ini .
itulah harapan , impian ku .
moga ianya kekal dan selamanya kami tetap bersama ..
AMIN  :)

Tuesday, December 21, 2010

akad nikah ツ

ehehehe . tengok tajuk tapi jgn terkejut taw ?
bukan aku yang diakad nikah ..
tapi sepupu apis lah ..
dgn org batu 8 . dekat je rite ?
 












nie la pengantin baru tu . :)
kenuri belah pmpuan 18/12/2010
belah lelaki 19/12/2010


















pengantin lama .
dah beranak sorg pun .
ain yg antek !!


















oke .
bakal pengantin .
AMIN :)
doakan ye !!














oke.
nie yang hadir untuk pihak lelaki :)

Wednesday, December 15, 2010

puppy ❤

ahaha.
hari ni rasa nak story sal puppy love aku dulu2 .
sebelum jumpa ngan incik mucuk ..
hahah .klaka taw !!

oke , first2 skali .
baru kenal erti cinta , syg , rindu , jeles .
wah ! poyo .



Incik Opie .oke . jatuh cinta masa kami sama2 kat teknik . dy sangat baik . suka dy sbb dy slow je .. ingat kincir dadu lagi tak ? tredmark kita. tapi tade jodoh . aku tersyok seniri . dy da tak suka aku time tu . then dy couple ngn Cik F . Cik F tu roomate aku kat tknik taw .. sampai aty an . lalalal ~  tp dalam pic nie bukan Cik F. nie gf opie kat poli da .. doakan mereka berkekalan . AMIN :)

he's cute rite ? hahah. Incik Amin . cinta cyber . myspace punya angkara . comel tp cemburu yang agak keterlaluan . i miss u incik kura2 . ingat tak u suka kejutkan i suruh bangun solat subuh . sweet !! softtalker taw dy nie . ramai girl nakkan dy . tapi pilih aku knapa ha ? da la tak cun , i kasar kan u ? tade jodoh jugak untuk kami . sbb ? biarlah rahsia ~ tapi we're still contact as a closed friend tawu ? :)


Incik Aidid . kalau dy taw aku tulis sal dy ni , sure2 ngamuk punya .. tapi sori ye cik abg , eka ta takot pun .
abg marah kejap je .. yes ! dy yg terbaik dlm tiga2 . sweet saja dgn dy . Sang Romantis ❤ . dy slalu pesan aku macam2 .. then bila aku touching , dy paling glabah !! SMART ? yap . mmg pun .. like a model . bakal doct tawu ? yang ni pun still closed . boleh jd abg lah . sbb apa ye kami tak bersama dah ? act , aku yg tak sesuai dgn dy. macam enggang dgn pipit .dy terlalu baik untuk aku .
i'm sorry abg :')




oke . settle dah ketiga2 .
sebab mereka saja yang aku accept .
then , Incik Mucuk yg berjaya smpai skg ..
tanx semua . teach me what is the love .
never forget that . wish u'll get the best2 girl .
i will miss u'll :)








Monday, December 13, 2010

keluarga ..


seriusly . tetiba semalam kat umah mucuk , 
jadi sensitif jap . rasa nak ngis je .
i miss my old family .
damn much!!
kak ana , kak lina , kak nah , abg rasul .
mana diorang skg ye ?
mesti drg tgh happy ngn family msing2 .
taw tak yang aku ni rindu sgt dgn drg ?
bila tgk family mucuk , jelesnya..
nak jgak mcm drg..
semua berkumpul skali .
tapi aku ? abg , abg lim je lah .
mana yang lain ..?
aku nak kehidupan mcm dulu .
kenapa semua tu hanya sementara ?
aku tak layak ke untuk semua tu ?
itu persoalan yang seringkali bermain difikiran .
smpai bila kan hidup aku macam ney .?
 kehidupan berkeluarga .
yes !!
really i need that .



tak seperti dulu :|

abg ajak kuar dinner sesama .
then siap2 lah solekan diri .
invite mucuk skali lah . jpgi pas makan nak ajak dy lepak tmn tasek lah.
lama tak buat mcm tu .
dulu ja , time awal2 bercinta .
ceewwah !!
tp ... :(
mucuk tanak ..
dy bg alasan mcm2 lah .
pujuk2 then dpt jgk pegi .
tapi tak dpt cm dulu dah ..
lepak2 tepi tasek . sembang2 . story mory cte dulu kala .
yah . tak dpt dah suma tu ..
seriusly , really miss that .
dpt round sekali dua , then balik . JADILAH .
tp serius , mcuk dulu ngn mucuk skrg lain .
dah tak seromantis dulu ,
tak sepenyayang dulu .
tak selembut dulu ,
dan semuanya dah tak seperti dulu .
Incik Mohd Hafis Tahjudin : saya rindukan awak yg dulu :'|

Sunday, December 12, 2010

ayam percik again ツ

yah . mak mucuk kata ayam percik saya sodap       
then , dy suruh wat kuah percik lagi n bawak gi umah mucuk .
diorang beli ayam . then bakar2 .
ramai2 makan .
nyumy2 , sedap .
kihkihkih.
memuji2 diri seniri ツ

Saturday, December 11, 2010

ayam percik

orait .
menu hari ini ayam percik .
resepi ? hihih .
nie resepi aku lah .
nak ikut , ikut .
tanak sudah .
oke . bahan2 yang diperlukan ;

oke . mula2 skali masukkan semua bahan then rasa agak2 cukup rasa .
untuk menambah rasa , tambah kan sedikit sos tiram , madu , sos cili dan sedikit perahan limau / cuka .
untuk menjadikan perapan lebih pekat , kira boleh tambahkan sedikt tepung .
then perapkan ayam lebih kurang 1jam .
akhir skali bakar hasil perapan then rasalah .
kalah ayam KFC taw!! oke , tipu :)
selamatMENCUBA :)



Friday, December 10, 2010

morning ツ

yah !
bangun pagi terus terpikir apa aktiviti hari ni .
lalalalal ~
kemas rumah . kemas rumah . kemas rumah .
itu benda wajib :)
then ? masaklah .
abang2 cuti harini .
so , tanggungjawab berjalan seperti biasa .
cik ieka kamal ,
apa menu yang mahu disediakan untuk hari ini ?
hmm .. apa ea ?
haa ! ayam percik !
oke abg , pegi beli ayam sekarang :)


masakMASAK :)

sepuluhBULAN

pejam celik , pejam celik ,
dah sepuluh bulan untuk kami : kami bersama .
macam tak percaya .
seriusly , seolah2 baru semalam kita bersembang atas moto .
awak ikut saya waktu nak balik ipoh .
dan rasa baru tadi awak kol saya untuk pertama kalinya .


awak ,
terima kasih atas semua prihatin awak untuk saya .
sakit demam saya .
lapar dahaga saya .
tangis air mata saya .
gelak tawa saya .
terimaKASIH awak ats semuanya .
saya hargainya .


awak ,
satu saja saya nak minta pada awak ;
walau saya tak sempurna yang awak rasa ,
secantik yang awak impikan,
dan selembut yang awak mahu ,
bolehkan kalau awak jujur dengan saya .
i mean , dalam semua hal .
termasuk sayang dan benci .
kalau sayang awak hanya untuk saya ,
teruskan dan terima kasih awak .
tp andai one day awak dah mula bencikan saya ,
bolehkan awak terus terang ?
and i will let you go . to get ur happiness .
untuk awak , semuanya saya sanggup .
untuk awak bahagia jugak kan ?


tapi ,
itu kalau awak dah tak mahukan saya lah .
tapi selagi awak sayangkan saya ,
selagi itu jugalah saya akan sayangkan awak .
dan seribu kali saya mahukan awak .


p/s ; renungan romantis dari cikCINTA :)





















terima kasih sangKEKASIH :)

Tuesday, December 7, 2010

selesai ..

selesai da suma kerja .
nak g umah mucuk jpg lah .
rindu jap ngn mak ayah dy .
tp , nak pegi tgn kosong lg ke ?

adoii .. ":|

celik mata .

hah . lewat der bgun rini :)
10.45 kihkihkih.
serius anak dara pemalas.
bgun2 mngadap lappy dulu .
chatting jap ngn fb .
then blog lg :)

en mucuk ?
masih tidor lgkah anda ?
itu sudah semestinya rite ?
tape , teruskan usaha anda muncitkan perut yah :)
ngee ~ jgn marah na !

terfikir jap .
nak buat ape ye pgi ney ?
first : mandilah
then : ampai baju
then  : kemas rumah
then lg : kemas luar rumah
then lg : g bli makan . nak masak gas abis :)
then lg , lg and lg : nantilah. nak g mandi jap ":) 

150juta ツ

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
 "Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata
Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”
“Saya kenal sayang saya”

Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua
 

disini semuanya.



tempat menangis . tempat tertawa . luah suka . luahkan duka .
semua kat blog ney.
yah . tempat untuk luah semuanya .
tanx blog ツ

selalu macam ni

janji mesti tak tunai punya.
semalam janji tak jadi. tertidur : alasan .
harini tak jadi lagi . buat moto mbe : alasan lagi
huh ! sadis gila lah . da siap lawa2 last tgu pya tgu then tak jadi .
apa punya janji der ?
taknak keluar cakap lah awal2 . jangan sampai aku da siap then terhegeh2 kol .
last2 jwpan negative .
seriusly nak nges rasa time nie !!
nak jerit kuat2 gtaw yang aku sakit aty sgt2 !!

Monday, December 6, 2010

jumJALAN

jum3 . abg ajak keluar japgi.
ronda2 sambil shopping2 .
gaji masyuk an..
kihkihkih.
nak mintak beli ape ye ?
abg ; adik nak kasut :)
abg lim : adik nak tudung :)
oke . itu saja .
buleh lah ye :)



TERIMAkaseh

Friday, December 3, 2010

wayang jum ツ

mucuk sygs nak tgok wyg .
jum3 . ngn abg , ekin .
ツ kihkihkih .
mood : movie tyme
movie : ngangkung

seriusly , i miss you.

Thursday, November 25, 2010

dusun :)

yah! mandi..
ikut mak ayah lilah ngn lilah g dusun.
kat laneh . best3.
smpai terputus3 selipar.
hahaha.
pengalaman baru.
bagi ikan makan , mandi pancur .
lilah , tanx for that moment .
i really enjoy with u. :)

umah lilah :)

at umah lilah rite now.
seriusly , i miss this home damn much!
lama tak lepak sesama.
keja.keja.keja.
da berenti baru ada masa.
kihkihkih.
rindu kat semua :)

Tuesday, November 23, 2010

mata oi .. ^^

awat takmau lena2
lagi neyh ?
awat yang liat sgt mata neyh ..
da lah esok kena bgun awai .
nak g tengok biskot ngn lilah , yanie , titah .
pejamlah wahai mata ..
tidur ye syg.. ❤


pejamlahPEJAM :)

mucuk sahaja :')

m u k t a m a d !
hafis ,
saya pun tak taw apa yg saya rasa skrg .
saya rasa trlalu takut untuk kehilangan awak .
bila pikir2 balik , terlalu byak benda yang saya syg tentang diri awak :)
semua tentang awak . awak baik dengan saya .
awak diam kalau awak marah . awak tak melenting pun .
awak tak pernah merungut kalau saya bersiap lambat .
awak tak halang saya untuk berkawan dengan sesiapa saja .
awak jujur dalam semua hal . termasuklah bab cantik ke tak , sedap ke tak .
awak selalu ada saat saya senang dan susah.
 awak pengganti arwah makngah dan kak mimi ; tempat merengek bila sakit .
awak faham keinginan saya .
lagi satu , keluarga awak .
bolehkan kalau mak ayah awak jadi mak ayah saya jugak ?
honestly , saya dah mula sayangkan mereka .
mereka terlalu baik dengan saya .
saat bersama mereka , bahagia sangat .
ayah awak baik . mak awak pun sama .
adik awak ? tak payah ceritalah .
rapat sangat dengan saya .
awak , awak cinta hati saya .
hanya awak .
dan cuma awak yang saya mahu !
doakan jodoh sentiasa untuk kita yah :)

Monday, November 22, 2010

my biodata :)

NAMA : ZULAIKHA BINTI AHMAD KAMAL
UMUR  : 19 TAHUN
TARIKH LAHIR : 31 MAC 1991
TEMPAT LAHIR : TAIPING
WARNA KEGEMARAN : PUTIH , PINK , UNGU , HITAM
MAKANAN KEGEMARAN : CHAR KUEY TIAW
MINUMAN KEGEMARAN : LIMAU AIS
NAMA IBU : SALMAH BI BT KADER
NAMA BAPA : AHMAD KAMAL BIN ABDUL KADIR
NAMA ABANG : SAIFOL AZMI
                              MUHD MUSLIM
IDOLA : PN SALMAH BI
               PN MAIMUNAH BI

p/s ; gedik.
        tetiba rasa gedik nak tulis biodata cam zaman sekolah rendah dulu.
        siap bahasa melayu buku lg!
        kihkihkih :)
        klakar gile !

kawan-kawan , saya rindu kalian :|

tengah2 boring2 neyh ttiba teringt kat mbe suma.
pling2 ilah .
 aini . tina . amer . biskot . kecik . kerol . wan . apis .chahoi . bobo .
ish.ramai sgt.semua lah.
semua yang penah aku kawan.
rindu sgt2 kat korang.
mailah jumpa aku.
teringat balik semua kenangan2 kita .

ilah ;
 kta selalu sama2 round ipoh sampai pagi . seriusly,aku rinda sgt tyme2 tu.
        makan char kuey tiaw kt benteng.sorok air masing2 takut kena sedut!
g pusing2 gm bli cermin mata besaq. then buleh pakai round2 gm .
ada duit skit msti g karoke pya :)
eniMENI ;
 tahlah wey.tersangt byk yg aku rindu ttg hg.kita susah untk berjauh.
                 rindu nak nek moto ngn hg,peluk kuat2 sampai apis ckp kita lesbo !
                 rindu jgk nak g makan sup mak endah dgn hg :')
ingat tak yg kta ney slalu jgk gduh. tapi, takdan sat.
elok ja mcm tadak apa2 berlaku .
tina ;
ingt tak kita selalu kerat gula2 hacks 2 then makan sorg separuh.
jalan sesama balik sekolah.
dalam kelas cikgu2 cukup anti kalau kita duduk bersama.
bergosip saja :)
rindu semua tu.
apiz ;
ingat tak masa kita semester1 dulu, kita terlalu rapat.
hari2 mesti jumpa . tak hg mai umah aku , aku p umah hg .
penah skali tu, aku demam.hg dtg dalam hujan bawak ubat.
time tu aku terharu sgt :')
tanx 4 everythings apiz.
yes. im really miss that.
kerol ;
 rindu nak tgok hg main futsal. then puji diri seniri terror.
           chait! perasan . p/s ; hakikat mmg ko terror pun :)
hg slalu buat hidung kembang2 sampai aku ckp cam b*** baru hg gelak2
then kempiskan balik.
ingat tak yg hg dtg umah aku then jerit2 pgil aku 'gemok..oo gemok.keluaqlah'
pastu hg kena denda ngn k.mimi.
kihkihkih. padanlah muka :)
kak mimie :
hihi.eka slalu kena mrah ngn akak.
tp eka syg kak mimi taw. da mcm kakak eka :)
bila eka sakit, eka mesti merengek2 kat akak.
mintak perhatian.
ingat tak kak mimi marah eka sgt2 sbb gatai balik tpg tengah2 malamnek moto akak.
kihkihkih :)
mintak maap no kak.. eka janji tak buat lg dah :)
hihihi.eka rindulah kat nasi ayam ngan smbal tumis akak.
yg len t sambung lg ea :)

babai gumuk :(

gumuk..
nape gumuk pergi ? sian gumuk . tade oksigen .
mucuk.. gumuk mati.
pasni ta buleh pgil2 gumuk dah.
babai gumuk si ikan emas :(
ieka syg gumuk ..

p/s ; nak saman TNB !

Sunday, November 21, 2010

rindu si eni meni :')



tetiba teringat kat dia.
hai cik eni meni , sedang buat apakah ?
rindu kt hg. bila kita nak jumpa lg :'(
kita bukan besa sangat pisah jauh2 lama2.
rindu nak gelak besaq2. sifu tongga :)
imysm eni meni.


mailahTPG :)

pemalas lah! ;|

apalah nak jadi ?
keja takmaw. duk umah saja .
nak tgu apa ha cik Zulaikha oi ?!
p e m a l a s !

p/s ; tgu nak kawen ja kot.
kihkihkih ^^
gatai.

gudluck mucuk (:

rini final an ?
gudluck dear.
hope u success :)
jwab elok2 taw. ingat mak ayah.
:) sayaSEKALI



FINALmucuk :)

lupa nak story :)

ritu masa lepak2 ngan family mucuk ttetiba je kami dihidangkan dgn pisang abu bakar.
haha.penah korg makan?
kami suma pun first time taw ?
kak nor blakang umah la ajar ney.
tp sdap.trus mucuk pulun nak bakar habis :)
rasa cam pisang goreng tanpa minyak.
N Y U M N Y U M  :)

macam artis :)

time hantar rombongan pengantin semalam , tetiba rasa cam artis ja :p
photographer pengantin mintak nak bergambar lah!
hahah. agak comellah dy :)
rasa femes jap.
p/s : incik mucuk jgn marah na :|


Friday, November 19, 2010

rindu :'(

tengah-tengah duk sesaja,
teringat pulak dekat arwah makngah.
rindu sgt dy.rindukan semua ttg dy.
makngah, kalau makngah buleh baca sekarang ,
dik nak bgtaw sangat yang adik terlalu sunyi tade makngah.
seriusly, i miss u damn much.
terlalu byak adik nak crita ngn makngah.
rindukan masakan makngah. rindu nak dgr mskngah berleter lg.
tarik telinga adik lagi bla adik degil.
dan jadi pendengar yang paling setia untuk adik..
teman hari2 adik tidur.
kalau buleh undur.
adik nak makngah saja.


imissyouMAKNGAH :(

Thursday, November 18, 2010

G E L A Kgelak :D

mak mucuk bwak keluaq album lama2..
dy tunjuk kat aku.
terbahakBAHAK aku pya gelak tgok muka depa masa dulu2.
klakar sgt.
ayah mucuk pun kuruih kering agy tyme tuh.
mak mucuk tak payah cite lah.
macam amoi kot !
haha. mucuk comel kecik2 dulu.
tembam . pipi gemben !
punya gelak sampai tak sedar jam dah pukul 2 !
kalut lah nak balik.
mak mucuk kirim rendang ngan daging mentah bawak balik.
tanx ye mak :) */eyh,makcik..


terimaKASEHmucuk :)

testPOWER

tengah duk syok2 belek lappy ngan mucuk ,
mak dy bwak mai bihun sup aku wat tadi.
nak rasa tengok mak dy kata.
makanMAKAN.
mak dy kata 'sedap aih mon pya bihun sup.pandai hg buat'
huh! lega aih!
yes! dapat markah lebih :)

kena bising :(

malam tadi aku gi umah mucuk
dalam pukul9.30.
smpai2 mak mucuk bising tak mai awai tadi..
kan diorg wat qurban
mucuk lah!salahkan dy.
pastu ayah pulak mai.
trus dy tya awat tak mai tadi..
adui..
bakal menantu kesayangan mu ini memohon maap byak2.
bukan takmau mai.
tapi tadak transport.
apis lah tamau bawak!
:(  mintak maap no mak , ayah ..
*/ eyh,belum buleh pgil lg ;)
nanti kenuri2 lain saya mai na ..

masak apa ea?

byak nya daging korban..
nak masak ape ney?
pikir pya pikir, BIHUNsup sajalah. :)
senang dan sedap.

bulehlah bagi kat mak mucuk :)
buatlah bihun sup..

kak yanti ngn peah mai umah.
mai makan.
diorang kata sedap :)
bulehlah bodek.markah lebih.
hahaha.
tapi ikhlaslah!

nak suruh mucuk anta bihun sup kat mak.
tapi dy masih tidur disaat matahari sudah terbenam
aduai.. :(


jemputMAKAN :)