ORANGkuat

Wednesday, March 9, 2011

minta simpati ?

hye semua :)
masih lg dalam kondisi demam oke . hee :(
ada benda i nak kongsi dgn semua . 

hey korang ,
  i ni suka buat entry menagih simpati ye kat blog ni ?
ada pihak yang kata i suka buat entry yang tarik simpati orang .
padahal dia selalu jumpa i , i releks je ?
hahah

hahah . i nak tya korg lah , perlu ke kita tunjukkan sedih kita sepanjang masa depan umum ?
sepanjang hari , sepanjang hayat kita , kena meratapi ? macam tu ye ?
ish . untuk apa ? bukan i nak berlagak tabah . atau nak berlagak kuat .
tapi seriuslly , i tersangat malu menangis . dgn abg abg i pun i malu . inikan depan org ?
lebih baik lah berdoa dari meratapi . 

mata yang memandang , takkan sama dengan bahu yang memikul .
i yang rasa semua ujian tu . jadi i jugak yg tau mcm mna perit semua tu .


i tak marah , cuma i nak perbetulkan statement anda .
i bukan tarik simpati orang , tapi i nak yang diluar tahu peritnya hidup tanpa penyokong disisi .
sakitnya kehilangan . pedihnya merindui mereka yang berada di-SANA .
dan bertapa payahnya hidup tanpa ibu ayah .


macam macam anggapan , fitnah orang dan segala macam terpaksa ditepis sendiri .
jadi , hargailah ibu bapa anda selagi mereka masih nampak dimata .
dan janganlah terlalu pandai melontarkan kata kata andai anda bukan disituasi itu .
terima kasih .


p/s ; nama blog pun 
' cherita ieka kamal ' kan ??
heee :)

7 comments:

lavender harum wangi said...

peduli apa org kata.. asalkan kita gembira dgn cara kita~ :)

ieka K A M A L said...

tulah kan lav ?
hahahah ~ abaikan mereka ye ?
hee :)

azrulhayatnurhidayah said...

pesanan sy PERSETANKAN MEREKA
hahaha
sounds evil kan.

Fyqa said...

huhu.

ignore apa org cakap

:)

ieka K A M A L said...

dayah ; persetankan drg ye ? oke3 , i'll try :)

ieka K A M A L said...

fyqa ; InsyaAllah , i'll :)

kiterkitikitu (xDer) said...

knp perlu peduli? dulukan diri sendiri than baru hiraukan deols :)

Recently: tsunami di jepun ~ update photo terkini