ORANGkuat

Sunday, June 17, 2012

Hari Bapa.



HARI BAPA. FATHER'S DAY. Ianya terlalu sinonim untuk seorang lelaki kan?
Tapi bukan untuk i. Dalam hidup i ibu dan bapa hanya untuk seorang wanita. Seorang wanita tua yang sanggup korbankan apa saja demi kami adik beradik. Dialah superwoman dalam hidup kami bertiga. Cinta, kasih dan sayang kami tertumpah padanya. Kini, hanya doa saja yang mampu kami titipkan buatnya. Terima kasih atas semua penat lelah. Atas semua teguran.  Dan atas semua kebaikan. Maaf, kami tak mampu untuk jadi anak yang terbaik. Yang soleh serta solehah. Kami percaya, hanya dia saja yang faham dan kenal kami bertiga. Takde orang lain dah. Biar apa orang cakap pasal kami, dia tetap ada dan disamping. Sentiasa. Hanya dia. Dan hanya dia yang tak pernah bosan dengan kami. Tak pernah bosan dengan cerita kami.

Tapi semuanya dah tinggal kenangan. Setiap saat bersama tetap menjadi memori terindah. Ini bukanlah lakonan untuk meraih simpati, tapi inilah kenyataan yang terbuku. Rindu yang terlalu tinggi. YaAllah,  kuatkan sang hati. AMIN.
Makngah, selamat hari bapa. you're the king and you also the queen in my heart. My life. I love you, I miss you. ALWAYS.






Terima kasih jugak buat dua lelaki ni. Sebabnya, pernah mengajar kehidupan bersama ayah. Thanks buat En Tahjudin dan En Ismail. Bapa kesayangan apis dan lilah. Terima kasih, pakcik-pakcik.











No comments: