ORANGkuat

Sunday, October 31, 2010

sedih saya , siapa perasan ?


saat incik hati berkata sedemikian ,
pedih sangat hati saya .
pedih yang terasa hingga ke hulu hati .

' tah , b cuma kesian je tengok muka cik F masa b ambil balik cincin tu . '

yah .
itu dia . perempuan yang mudah tunjukkan kesedihan .
tapi aku ?
aku tak pandai nak tunjukkan semua tu .
tak pandai nak keluarkan air mata depan dia ..
tak pandai nak tarik simpati orang ..
aku memang begini . tersangat lah malu menangis di hadapan orang .
bila Incik hati berkata lagi ;

' kesian sebab dia tak ada apa-apa benda lagi nak ingat kat b .. '

untuk ape diingatkan lagi ?
dah lepas kan ?
cukup lah ..
Ya Allah ..
p e d i h n y a  h a t i  s a y a . .
rasa nak menitis air mata dihadapannya ..
tapi itu bukan sifatku ..
bukan cara aku ..

pada siapa aku nak mengadu ?
abang-abang ? mereka juga lelaki .
mereka takkan paham ..
kawan-kawan ?
kawan saat menangis sukar sangat dicari ..
biarlah hati yang tahu .
bertapa sakit nya aku saat ini ..
dan biarlah cermin menjadi saksi
saat-saat airmata aku menitis .
aku Redha .

No comments: